Photobucket

29 Nisan 2010 Perşembe

İçimi Kararttınız



UYARI: Bu yazıda foto ve video yok. Ona göre!

27 Nisan gecesi MAKİNE ile birlikte Edirne'deydim. Keyifli bir konser verdiler, NITRO gitaristi Emre'nin açtığı Veterinerlik Muayenehanesini (isim babası benim!) ziyaret ettim, Edirne'nin ciğerini yedim, hastasıyım!

Neyse, ertesi gün de İstanbul'a döndük ve direkt Dream TV binasına gittik. Zira, MAKİNE o gece Yüxexes'te çalacaktı. Gittik efendim, bizi güzel ağırladılar sağolsun, keyifli bir program da oldu. Tur menajerleriyim diye söylemiyorum, MAKİNE programda kelimenin tam anlamıyla farkını konuşturdu. Enstrümanlarına, imajına bu kadar özen gösteren ve bu kadar uyumlu çalan çok az grup var bu ülkede malesef.

Program çıkışı Güven Erkin Erkal ile biraz takılalım dedik, gruptan önce ayrıldık binadan. Zaten bu yazıyı yazmaya da Güven ile olan yolculuğumuzda karar verdim. Yolun başında üç beş geyikten sonra, Güven bana "Son dönem Türk gruplarını hiç dinledin mi" dedi. Ben de kendi yağıyla kavrulan, piyasaya oynamayanlar hericinde çok fazla takipte olmadığımı söyledim.

Bunun üzerine Güven bir CD çıkardı ve "yolda dinlemek için hazırladığım bir CD bu, içinde yeni eski bir kaç grubun yeni albümlerinin çıkış şarkıları, klip şarkıları falan var" dedi. "Koy da neşemizi bulalım" dedim. Demez olaydım! Hatırladığım kadarıyla CD'nin içinde 110, Piiz, TNK, Gripin, Emre Aydın, Feridun Düzağaç, Keti, Multitap gibi grupların ve müzisyenlerin yeni şarkıları vardı.

Bir ara boğaz köprüsünün üstünde Güven'in kolunu tutup "durdur şu arabayı, atacağım kendimi köprüden aşağı" dedim. Çünkü, çalan şarkılar resmen içimi kararttı, yaşama sevincimi yok etti! Multitap haricindekilerin şarkılarının hepsi slow, ballad, depresif, artık ne derseniz diyin İÇ KARATICI şarkılardı! Hadi, 110'u da çıkarıyorum listeden, zira bu şarkı grubun yeni albümünden ikinci klip. İlk klip şarkıları yine canlı bir şarkıydı.

Peki geriye kalan gruplar? Niye hepsi de düşük tempo şarkılarla çıkmaya çalışıyor? Halbuki Mayıs geldi, yani yaz geldi. İnsanlar kıpır kıpır olacak, artık erkekler için şort, kızlar için de askılı bluz dönemi başlıyor! Kim ne yapsın slow şarkıyı? Yaz tatiline uygun canlı, hareketli şarkılar yapamıyor mu bu gençler? Devir sıcak yaz gecelerinde hoplatıp zıplatacak şarkıların dönemi. Battaniye altında sevgiliyle oynaşmak için fon müziği olacak şarkı yayınlamanın ne alemi var?

Herşeyi geçtim, insanları ağlatma sevdasından ne zaman vazgeçeceksiniz?

Not: Köprü üstündeyken şarkıları çalınca intihardan vazgeçmeme neden olan Multitap grubuna da teşekkürü bir borç bilirim.



Bookmark and Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder