17 Şubat 2011 Perşembe

Turbonegro dinleyen ilahiyat profesörü

Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi profesörlerinden O.Ç. bir röportajda şunu demiş:

"Eğer kadın tahrik edici davrandıysa dekolte şekilde sokağa çıktıysaerkek sarkıntılık ettiyse suç ortaktır diyorum"


Bu durumda akla şunlar geliyor:

Trafik kazalarında şunu mu diyeceğiz: "Yolda yürüdüğü için ezilen yaya da suça ortaktır"

Her gün bir bomba patlatmak zorunda mısınız ulan? Her gün sizin geri kafalılığınıza, cehaletinize tanıklık etmek zorunda mıyız ulan?

diye soracaktım ki, kankam uyardı, bu adam kesinlikle TURBONEGRO fanıdır ve en sevdiği şarkı da budur diye:


ADAM HAKLI BEYLER!!!

TALCO - Ya da yandan yemiş SKA - P






















Doğruya doğru bu ülke çok sıkıcı. Sağcısı sıkıcı, solcusu sıkıcı, liberali sıkıcı, içinden kabuk çıkan ceviz poşetini koyan kuruyemişçi bile sıkıcı! (Dişim hala acıyor). Anlamıyorum, niye eğlenmeyi sevmiyoruz, mutlu, neşeli, dans eden insana bu öfke niye? Niye hep ağlamak zorundayız? Anadolu'nun ağıtları olduğu gibi canlı, neşeli türküleri de var. Ama biz hep ağıtları seviyoruz. Hele ki bu ülkenin devrimci(!) grupları! Dinleyen insanın içindeki devrim ateşi söner! Es kaza bu ülkede devrim olsa bu şarkıyla mı dans edeceğiz, devrimi kutlayacağız?


İşte o yüzdendir, BANDİSTA'yı duyar duymaz hastası oldum, sözleri sert olduğu kadar müzikleri de o kadar canlı ve neşeliydi. Dertlerini yüksek sesle anlatıyorlar.


Onları dinlerken aldığım zevki daha önce CHUMBAWAMBA ve SKA P gibi grupları dinlerken almıştım. SKA P demişken bu akşam üstü DVD'lerini bir daha izledim de "sahnede görülmesi allahın emri gruplar" listemin en üst sıralarındaki yerlerini ısrarla koruyorlar. Allah-ü teala onları izlemeden ölmemi nasip eylemesin.

(Bu şarkının ismi Verguenza, yani Utanç. Şarkıda Boğa Güreşlerini eleştiriyorlar. Türkiye'de bir grup kurban bayramını anlatsa heralde skerler)

Neyse, geçenlerde twitter'da geçen bir muhabbet sonrası bir grup keşfettim:


TALCO adındaki gençler SKA P'nin yolundan ilerliyorlar, müzikleri birebir SKA P'nin aynısı diyebiliriz, tek farkla, SKA P İspanyolca söylerken bu gençler İtalyanca söylüyorlar. Kötü bir taklit değil, fakat yine de resmen aynısı, o yüzden mesafeli dururum sanıyordum. Ama önce St. Pauli için yazdıkları şarkıyı dinledikten sonra


bir de 2006 yılı albümleri Combat Circus'u dinledikten sonra fikrim değişti, taklit olabilirler ama kesinlikle kötü bir taklit değiller!


hatta albümün üçüncü şarkısı Il Passo Del Caciurdo sanırım bir çok SKA P şarkısından çok daha güzel bir şarkı. O yüzdendir bu grubu sizlerle paylaşıyorum.


Gençlerin şu ana kadar yayınladıkları 4 albümleri var, hepsini ayrı ayrı tavsiye ederim ama özellikle 2006 yılı albümleri Combat Circus bomba! Ama o güzel albümde insanın canını sıkan bir şey var: İtalya'da da Türkiye'de olduğu gibi Bella Ciao ya da bizim bildiğimiz şekliyle Çav Bella çalmayan devrimci gruba kız vermiyorlarmış!!!

16 Şubat 2011 Çarşamba

Mekanik Adam

Bizim zamanımızda mekanik adamlar vardı, hastasıydım, kaleleri falan:
















bir de bazı abiler var, çok eğleniyorlar bunlarla:























nerden geldi aklıma, değil mi? ya bi herif var, legolardan iron maiden klibi hazırlıyor, teaserlar yayınlıyor paso



tam bu herifin videoları incelerken buldum, gencin teki bizim mekanik adam dediğimiz playmobillerle JOY DIVISION klibi yapmış! Ian Curtis'in hareketlerini bir hayli benzetmiş! Hastası oldum.



Not: Joy Division bilmiyorsanız bilin, vakit harcamayın :)