Photobucket

17 Nisan 2010 Cumartesi

Hit Şarkı Önerileri



Geçtiğimiz hafta One Hit Wonder olayına el atmıştık sevgili okurlar... ne attık ulan? Attım, ben attım! Uyuz oluyorum şu çoğul birinci şahıs şeklinde konuşanlara!

Geçtiğimiz hafta One Hit Wonder olayına el attım sevgili okurlar. Bu hafta da hit olması gereken veya hit olamamış bazı şarkılara değinip, tanıtmaya çalışacağım.


GREEN LIZARD - Turn Around

Bu gençleri ta 2000 yılında İsviçre'de izlemiştim. The Gathering'in ön grubuydular. Post grunge falan tarzı bişeydi. Zaten oldum olası postlu olayları sevmem, sanki "bu tür popülerken yetişemedik aga" der gibi olurlar. Neyse, çaldılar çaldılar, arada The Police'ten Wrapped Around Your Finger çaldılar, güzel bir yorumla. Konserin sonunda aha bu şarkıyı çaldılar. Vurucu, güçlü bir şarkı, çok hoşuma gitti. Düzenleme falan leziz. Hatta albüm Hollanda Sony'den çıkmış ama gel gör ki hiç doğru düzgün pazarlanmadı. Halbuki 2000 yılında iş yapabilirdi diye düşünüyorum. Yazık oldu yarınlara.





SOUNDTRACK OF OUR LIVES - Nevermore

Tamam, herifler çirkin, hatta tipsizlikten en aşağı 6 yıl yerler, ona bir şey demiyorum. Ama bu şarkı da hit olmalıydı be aga! İsveçli adamlar (bakın, gençler demiyorum), 2001'de yayınladıklar Behind The Music albümünden çıkan bir şarkı bu. O Behind The Music ki 2003 Grammy ödüllerinde En İyi Alternative Albüm adayı olarak gösterildi. Ama gel gör ki bu şarkı, single olarak yayınlanmasına rağmen listelere dahi giremedi! Neyini beğenemediniz ki?





PURESSENCE - It Doesn't Matter Anymore

Biliyorum, bu heriflerin en güzel şarkısı bu değil ama hit olma potansiyeline sahip, radio friendly bir şarkı olduğu için bunu seçtim. Objektif değil de subjektif bir yazı yazsaydım kendi adlarını taşıyan ilk albümlerindeki bütün şarkıları seçerdim şerefsizim! Hayır, bu şarkı yayınlandığında yıl 1998'di! Manic Street Preachers'ın Meat Loaf şarkıları gibi uzun isimli şarkıları falan tutuyordu, bu niye tutmadı? Anlamam ki! Zaten, kendileri kesinlikle Britanya'nın en underrated grubudur. Eğer, Britanya'dan ne çıkarsa dinlerim aga diyenlerdenseniz, bu adamların ilk albümü başta olmak üzere bütün albümlerini dinleyin. Filmin sonunu söylemek doğru değil ama ilk albümün sonundaki India isimli şarkı süründürür, ona göre!





JIMMY EAT WORLD - Pain

Aslında bu şarkı ABD'de Modern Rock listelerinde 1 numaraya kadar çıktı. Ama Avrupa'da, Türkiye'de pek ses getirmedi. Halbuki bir önceki albümleri (Bleed American, en sevdiğim albümler listesinde yeri sağlamdır) ve o albümden çıkan şarkılar hit olmuştu, hatta The Middle baya bildiğin hit şarkı olmuştu. Ama işte hemen unuttuk bu güzelim grubu.





CASEY JONES REACTION - Marie Celeste

Bunun hit olmaması, tanınmamış olması çok doğal, çünkü bu aslında THERAPY?'nin gitar/vokali Andy Cairns ile eski gitar/çellocusu Martin McCarrick'in vaktinde evde kaydettikleri şarkılardan biri bu. Casey Jones'un hayatından etkilenerek grubun adını Casey Jones Reaction koymuşlar. Bu şarkıda da Marie Celeste gemisi olayını yalnızlık konusu ile birleştirmişler. Andy'nin ne kadar genel kültür sahibi olduğunu gördüğümüz bir şarkı daha! Hit olmaması için herşey yapılmış!





THERAPY? - Lonely, Cryin' Only

Bu şarkının neden hit olmadığını çok iyi biliyorum aslında! Bu şarkı grubun A&M firmasıyla yayınladığı son albüm Semi-Detached'den çıkan ikinci ve son single. Çünkü, bu single yayınlandıktan kısa bir süre sonra firma iflas etti ve bu klip doğru düzgün yayınlanamadı bile. Hatta, o dönem THERAPY? firma desteği olmadığı için turnenin bazı ayaklarında ceplerinden masraf etmişler. Güle güle güzel günler :(




TUPELO - Can't Figure It Out

Bu gençleri Dublin'de Phil Lynott'u anma gecesinde izledim sevgili dostlar. Phil Lynott ve Thin Lizzy şarkıları çalarken arada bir de bu şarkıyı çaldılar. Çok keyifli, eğlenceli bir şarkı. Tam Radyo Eksen'lik diye düşündüm. Memlekete dönünce myspace üzerinden kontağa bile geçtim, bakarsın tutarlar, getiririz ülkeye, fena mı olur :) Dinleyin, beğenirseniz eşe dosta da dinletin. Websitelerine üye olunca 3-5 mp3 indirtiyorlar beleşe.




Bookmark and Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder