10 Nisan 2010 Cumartesi

One Hit Wonder Mefhumu






















One Hit Wonder denilen bir durum var, böyle bir şarkı yayınlayıp ortalığı dağıtıp sonra ya ortadan kaybolan ya da bir daha dikiş tutturamayan grup ve müzisyenlere verilen sıfattır VAN HİT VANDIR.

Çok acaiptir bunlar, madem bir sıkımlık kurşunun var, bekle biriktir, hepsini birden at değil mi?

BABYLON ZOO - Spaceman

Misal bu, BABYLON ZOO. Spaceman diye bir şarkı yayınladı, kayboldu. Hatta, bu şarkıyı KOVENANT kavırlamıştı, daha güzel olmuştu. Neyse, bu BABYLON ZOO aslında Jas Mann diye bir genç, ukalanın önde gideni. Plak firmasından gelen adama şarkılarını dinletirken "vaktimi çalma benim" demiş adama. Adamcağız da bu özgüvenden etkilendi zaar. Ne oldu? Şarkı Levi's reklamında kullanıldı, sonra... yok. Levi's reklamının uğursuzluğu da olabilir ama! Niye? Çünkü...

STILTSKIN - Inside

Bu şarkı da Levi's reklamında kullanılmıştı. Bunlar da One Hit Wonder kerevanına katıldı tabi. Kesmedi, solistleri sonradan GENESIS'e vokal oldu. Peter Gabriel'i bir kere daha yıktı adamlar resmen. Önce Phil Collins sonra bu herif. Peter Gabriel "kimlere bırakmışım grubu, peheyyy" demiştir Real World stüdyolarında takılırken.

RIALTO - Monday Morning 5.19

Sene 97-98 olması lazım, britpop'un uzatmalara geçmeden son dakika golleri ile maçı almaya çalıştığı dönemler. Dar kumaş pantalonlar falan giyiliyor. Şekle şemale önem veriliyor da biz bu baldırlarla falan giyemedik o pantalonları, jeanden uzaklaşmadık yani. Neyse, bu moda sırasında bu gençler çıktı, hem müzik hem söz olarak muazzam bir britpop olayı, biraz da James Bond müziği gibi bir şarkı, hem retro hem britpop hem vintage hem fodul! Tuttu da şarkı. Sonra? Levi's reklam müziği bile olamadı garibim :( Dublin'de Rialto diye bir semt olmasa hatırlamayacaktım bile.

FASTBALL - The Way

Bunlar da Amarikalı tek sıkımlık bir grup. O kadar tek sıkımlık ki, ne şarkının adını ne de grubun adını hatırladım başta. Google'da şarkının hatırladığım kadarıyla sözlerini yazıp buldum bunu. Ayıptır be! 1 şarkı için toplamda 74 dakika kayıt yapılabilen CD'yi harcamak günah değil mi? O CD'nin yapılması için harcanan petrol için insanlar ölüyor lan!


En kral one hit wonderlardan biri! Grunge modası var, üstüne bulduğun eski püskü herşeyi giy, kafaya kocaman şapka, onun üstüne de motorbisikletçi gözlüğü tak, orijinal ol. Akustik gir, arkadan kirli bi distorşınla melodi verdir, sesinle trikler yap. Tabi ki bu şarkı 1993'te hit olur! Başka yılda olmazdı bak! Belki 1994 ama 1995'te olmazdı bak. Hoş, bu şarkıyı söyleyen teyze sonradan PINK, CHRISTINA AGUILERA gibi isimlere prodüktörlük, bestekarlık falan yaptı. Kendine de yakışan buydu zaten.


One Hit Wonder'ların yüzkarası! En rezili! Ulan diğer one hit wonderlar ya kendileri yapmış şarkıyı ya da prodüktörüne yaptırmış Ya siz? Michael Jackson'ın şarkıyı al, 2000'lerin başındaki ne idüğü belirsiz metal, hardcore kırması ama pop yapılı grupları gibi bişey yap. Moda ya, tutar bir şekilde di mi? Tuttu ama sadece bu şarkı tuttu. Alien Ant Farm oldu mu sana Alien Ant Fart!


İşte! Dünyanın ilk one hit wonder'ı ve onun hiti! Tüm zamanların en önemli klasik müzik eserlerinden biridir ama beyimizin başka bilinen bir eseri yok! Adam en iyisini yazıp kaybolmuş mu ne! Hatta, bu şarkıda kullanılan nota dizilimi rock müzikte sıklıkla kullanılan bir akor olmuş. Önce bu eseri gitarla çalıp youtube'a kaydedip izlenme rekorları kıran japon genci izleyelim:


Biz de biliyoruz Capon olmadığını, ama çekik gözlü herkes Japon'dur, bunu unutmayın! Tayvan'dan çıkma JerryC isimli bu arkadaşın bu videosu şu ana kadar 71 milyon küsür kez izlenmiş!

Pachelbel ve Canon dendi mi de aklıma bu video gelir, biraz da gülelim:



Bookmark and Share

1 yorum: